Followers

Pages

Monday, July 6, 2009

SUKPA '09

Petang sabtu yang lepas, seusai sahaja reheasel sukan pasti di padang Taman Pinggiran Batu Caves, di saat-saat terakhir kami membuat persiapan untuk Sukaneka Tahunan Pasti Gombak (SUKPA '09) bersama tiga orang lagi sahabat guru-guru PASTI yang lain, kami meronda-ronda di sekitar Kuala Lumpur untuk mencari 'ilham' bagi menceriakan lagi kontinjen Pasti masing-masing. Agak penat juga sebenarnya, namun kami gagahkan diri demi anak-anak didik yang di sayangi, kami lakukan semuanya kerana mereka, keseronokkan mereka, kepuasan hati mereka, kerana disitulah kebahagiaan kami.

"cikgu, nanti kita menang dapat hadiah banyak-banyak ke?"

"cikgu, kita berlatih sukan ni supaya dapat hadiah banyak ke?"

"cikgu, nanti dekat padang tu kita lawan semua PASTI, pastu kita menang, pastu kita dapat hadiah?"

"cikgu, nanti kita dapat hadiah besar ke hadiah kecil?"

Selama tempoh hampir dua minggu berlatih sukan macam-macam persoalan yang di ajukan oleh mereka, semuanya berkenaan 'hadiah', sekali berlari berkali-kali bertanya. Tak kurang juga yang merajuk kerana 'kalah' dengan kawan sendiri. Cikgu juga yang kena pujuk.

Latihan sukan di sekolah, pelajar lelaki akan berlawan dengan pelajar perempuan sesama mereka. Kalau pelajar perempuan kalah dengan lelaki, latihan hari itu tidak boleh di sudahkan kerana pasti akan ada yang muncung sejengkal, tapi jika pelajar lelaki kalah dengan perempuan, no matter.. cool jer.. paling teruk pun mereka hanya bersuara.
"ala, asal kita kalah je mesti dah habis kan?"
"ha'ah, kalau perempuan kalah, kena main lagi"

saya faham maksud mereka.


Ahad, 5 Julai 2009





Bermulalah detik sejarah Majlis Perasmian SUKPA '09. Macam-macam 'fesyen' yang di persembahkan dalam perbarisan masuk oleh pelajar-pelajar PASTI kawasan Gombak, sebanyak 14 buah PASTI yang mengambil bahagian dan di bahagikan kepada 3 DUN ( Batu Caves, Gombak setia, Hulu Kelang ). Alhamdulillah, segalanya berjalan lancar dengan penuh warna warni seindah warna-warna baju sukan pelajar-pelajar PASTI mengikut warna pasukan masing-masing. Majlis di mulakan dengan Syahadah, Ikrar Pelajar PASTI dan Ikrar Sukan PASTI, di ikuti dengan Lagu Negaraku dan Lagu PASTI ( Pusat Asuhan Tunas-Tunas Islam )seterusnya Ucapan perasmian di sampaikan oleh Ustaz Syarhan Humaizi selaku Ketua Dewan Pemuda PAS Kawasan Gombak (DPPG) dan Penolong Kanan Pengerusi PASTI Kawasan Gombak.

Syukur Alhamdulillah, anak-anak murid saya pulang dengan membawa hadiah impian mereka. Masing-masing menunjukkan wajah-wajah yang ceria dan gembira. Ibu bapa mereka juga merasakannya.










Terima kasih kepada semua petugas-petugas SUKPA '09, Pemuda PAS Gombak, Unit Amal Gombak dan Nisa' Gombak (my friends) yang sabar melayan kerenah pelajar-pelajar PASTI, ibu bapa serta guru-guru PASTI yang out of control.

No comments:

Post a Comment