Followers

Saturday, October 31, 2009

Selamat Berbahagia...

Terasa bahagia bila dapat bersama dengan sahabat-sahabat yang sekian lama tak bersua. Terlepas juga rasa rindu bila bercerita perihal masing-masing yang telah lama 'menyepi' . Dalam hidup saya zaman sekolah menengah adalah zaman yang paling menyeronokkan terutama dalam tingkatan 4 dan 5. Bersama dengan kawan-kawan yang agak 'gila-gila' tapi tak adalah segila penghuni di Tanjung Rambutan atau orang-orang yang tak berakal. Kami normal, berakal cuma agak nakal mungkin kerana kami berada dalam kelas yang sama selama 2 tahun dari tngkatan 4 hinggalah naik ke tingkatan 5 'muka-muka' yang sama sahaja hanya ada pertambahan sorang dua pelajar baru.

Tak sangka saya, dapat berjumpa dengan kawan se'gila-gila' saya dulu. Noralinah, sekali nampak dah macam model tingginya, dulu pun memang dialah juara ketinggian dalam kelas. Kami sempat menjamu selera sambil meng'update' cerita terbaru kawan-kawan sekolah. Alahai.. ramainya kawan-kawan saya yang dah berumahtangga dan tak kurang juga yang bakal-bakal mendirikannya. Rasanya dalam 23 orang kami, hanya tinggal 9-10 orang lagi yang masih 'single'.



POLIGAMI

Ketika memasuki tajuk Poligami dalam subjek Pendidikan Islam, Ustazah Noriah sempat bertanya kepada kami.

Saya nak tanya pelajar perempuan dulu, ada tak yang dalam kelas ni setuju berpoligami?

Langsung tiada sorang pun yang mengangkat tangan. Kami hanya tersenyum saling berpandangan.

Hemm, maknanya semua tak setuju.. OK, saya nak tanya lelaki pula, siapa yang setuju berpoligami?

kelihatan majoriti pelajar lelaki dengan bangganya mengangkat tangan di iringi dengan senyum sinis mereka. Masing-masing menjawab :

dua boleh..

tiga pun ok gak..

uiks, alang-alang beb! aku kahwin 4..

gatal juga kau ni..

confirm ke ko boleh adil?


Kemudian mata kami tertumpu kepada sorang pelajar lelaki yang dengan selamba menjawab:

Bagi saya ustazah, Kahwin satu lagi afdal. Sekurang-kurangnya tak payah fikir pasal adil tak adil.

Wey Ramli, ko ni..tak sporting..

Ha'ah.. kami main-main jelah..

Siapa nak kahwin ramai-ramai, kami ni saja takut-takutkan budak perempuan..


Berderai tawa kami.

Lepas Keputusan SPM kami diumumkan, Ramli adalah orang yang pertama mendirikan rumahtangga.



SELAMAT BERBAHAGIA

Selamat berbahagia hingga ke syurga buat sahabat-sahabat..

RAMLI & NORSHIDA.. hero dah dua..heroinnya bila lagi..

ZARINA & ALIAS.. Anak-anak kamu memang comel-comel..macam makcik Tina dorang..hehe..

ZURAIDAH & SYAMIL.. Tahniah dapat baby girl..

ROZILAWATI & FADHLULLAH.. Fawwaz Naufal dah masuk 4 bulan..saya tak sempat2 lagi nak datang rumah kamu.. Insya'Allah datang nanti..=)

SYUHADAH & AZRI.. Tahniah atas berita baik..dah masuk 4 bulan yea..(^_^)


Tahniah juga buat sahabat-sahabat yang lain..tak cukup page kalau nak senaraikan semua.

1 comment: