Followers

Thursday, December 3, 2009

Bila hati rasa rindu...

Kenapa ada perasaan rindu? rindu pada orang yang telah pergi? Tahukah mereka ada sekelumit hati yang rindukan kasih sayang yang mereka tinggalkan dulu. Ya Allah.. tak tertanggung rasa rindu buat insan-insan yang amat disayangi.. Kenapa mereka pergi?..

Entah kenapa hati ini rasa sedih dan rindu pada Arwah ayah, kakak, atuk, nenek dan yang teramat-amat rindu buat insan yang baru sahaja pergi Bonda tercinta Allahyarhamah Zainab yang mesra dengan panggilan Kak Raina.. Kami redha dengan pemergiannya. Bonda yang telah menyusukan saya dulu takkan mudah hilang dalam ingatan, belaian manja dan kasih sayangnya tak pernah berbelah bagi untuk saya dan anak-anaknya. Namun pemergiannya tidak sempat saya ziarahi, hanya doa' dan Yaasin saya hadiahkan dari kejauhan.Linangan airmata sukar di hentikan. 25 Ramadhan 1430H tarikh yang penuh dengan kesedihan buat keluarga kami. Apatah lagi 15 September 2009 itu adalah ulang tahun yang ke-10 tahun anak bongsunya Nur Adibah Aliah, dan hari itu juga sehari selepas ulang tahun saya yang ke-24 ( 14 September 2009 ). Teringat saya dulu pernah bertanya padanya.. "Kenapa kak raina tak letak tarikh diba lahir 14 september? jadi samalah tarikh lahir kami" . " Nak buat macam mana, kalau dia keluar tanggal 15 ". Kami ketawa.




Izzah, Hafiz dan Diba(di hadapan)


Istimewa Buat Adik Nur Adibah Aliah Sayang (^-^)...

Assalamualaikum..
Diba apa khabar? Lama kita tak jumpa. Semoga sihat-sihat selalu.. jangan sedih-sedih ya.. jadikan pemergian mak sebagai satu kekuatan untuk diba sematkan dihati selamanya. Kak Tina doakan semoga diba berjaya di dunia dan akhirat. Jadi anak yang baik dan solehah, selalu doakan mak disana. Memang pahit untuk kita terima, tapi Allah lagi saaaaayang dengan mak macam mana mak dulu saaaayang sangat dengan diba kan? Anak bongsu la katakan..maaacam Kak tina hehe..

Kekuatan diba adalah kekuatan adik beradik yang lain dan kebanggaan bapa. Diba anak yang bertuah, mak pergi sama dengan tarikh lahir Diba. Sekarang ni Diba dah sama dengan Kak Tina, anak yatim.. (Tapikan, Kak Tina tak suka dengan gelaran tu..) biarlah apa orang nak kata. Banyaknya persamaan Diba dengan Kak Tina ni.. Cuba tengok muka..Emm.. ada iras-iras la.. kalau takda pun, cakap iya je..

Sebenarnya banyak lagi Kak Tina nak cakap ni.. Tapi yang lain tu nantilah kita cerita-cerita ya (kita berdua-duaan je..) yang ni mesti Kak Waty pun ikut baca kalau tak pun Kak Eda, Abang Achik, Kak Izzah, Abang Alif, Abang Hafiz baca dulu.. tak best, tak best!.. Insya' Allah kalau Kak Nainang kahwin nanti kami semua balik Tawau.. rindunya balik Tawau.. Nanti bolehlah jumpa anak-anak buah yang nakal-nakal ni. Sekarang ni pun, Kak Tina tengah menaip diorang sibuk je nak baca. Mirah dah lancar membaca, Mierul pula ikut je apa yang kakak dia baca.( konon-kononnya dia pun pandai baca ). OK lah Diba, Kirim salam dengan semua yang ada di sana ya. Em, Mira dan Mierul suruh tujuk gambar-gambar diorang untuk Untie Diba..







Mierul tanya.. comel tak abang pakai topi?? bagitau Untie Diba, abang tu pakai baju BEN 10 dan kasut BEN 10.

No comments:

Post a Comment